Atkinsonová diéta

Podľa Atkinsona môžete zjesť akékoľvek množstvo potravín bohatých na bielkoviny a tuky, avšak minimum sacharidov. Dať si teda môžete ľubovoľné množstvo mäsa, syrov, tukov a zeleniny. Obľubujú ju hlavne muži – atkinsonová diéta.

Zabudnite však na prílohy v podobe cestovín, zemiakov, pečiva alebo ovocia. Hoci táto diéta vyzerá ako veľmi jednoduchá, veľmi skoro zistíte, že jednostranná konzumácia mäsa, syrov či vajíčok bez príloh nie je vôbec ľahká. Podľa odborníkov má aj svoje riziká, preto opatrne. Pred každou diétou odporúčame poradiť sa so svojím lekárom.

Táto diéta patrí k tým obľúbenejším, najmä pre rýchlosť chudnutia a nižšie nároky na odriekanie. Jedálny lístok diéty pozostáva z vysokého obsahu bielkovín a tukov a takmer neobsahuje sacharidy, odporuje prirodzenému ľudskému metabolizmu. Diéta síce vedie k chudnutiu, ale zároveň ohrozuje zdravie. Laboratórne pokusy dokázali, že Atkinsonova diéta vedie aj k zmenšovaniu mozgu. Atkinsonová diéta patrí k najdrastickejším a možno aj k najnebezpečnejším diétam.

 

Atkinsonová diéta – aké potraviny môžete konzumovať ?

  • Môžete jesť konzumované mäso, hydinu, morské plody, vajcia, plnotučné syry, maslo, smotanu, olivový olej alebo iné rastlinné oleje.
  • Môžete konzumovať všetky mliečne produkty, ale bez cukru. Mozzarellu, syr gouda, smotanu, plnotučné mlieko, maslo.
  • Môžete konzumovať ryby a mäso ľubovoľného druhu, teda aj lososa, tuniak, morský jazyk, pečené bravčové, kuracie, jahňacie mäso, vajíčka a oleje, cibuľu, špenát, červenú papriku, rajčiny, cesnak, jahody a oriešky.
  • Kofeín je povolený len v obmedzenom množstve. Do diéty pomaly pridávajte orechy, semiačka, jahody, maliny, strukoviny, celozrnné potraviny, zeleninu s obsahom škrobu.

 

Atkinsonová diéta – základné pravidlá

  1. Pokiaľ chcete jesť v reštauráciách s rýchlym občerstvením, musíte vylúčiť žemľu a kečup!
  2. Hneď ako na vás zaútočí pocit hladu, uspokojte sa s bielkovinami a tukom. Ruky preč od akýchkoľvek foriem droždia! Teda pozor aj na chlieb.
  3. V reštauráciách si namiesto ryže a zemiakov objednávajte ružičkový kel, fazuľu alebo brokolicu.
  4. Nejedzte polievky z vrecúšok.
  5. Jedzte dostatok multivitamínových tabliet.
  6. Vyhýbajte sa nízkotučným výrobkom. Znamená to, že obsahujú nadbytok uhľohydrátov.
  7. Zelenina (rajčiny, špenát), ktorá varením stráca objem, má v surovom stave menej uhľohydrátov než varená.
  8. Pokiaľ už musíte jesť zeleninu bohatú na uhľohydráty, vždy v kombinácii s bielkovinami a tukom.

 

Zdroj: http://rady-tipy-chudnutie.webnode.sk/news/chudnutie-atkinsonova-dieta/

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *